פרטים עלי

התמונה שלי
בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, כל אחד יכול לעשות שיווק יעיל ומעצים לעסק שלו. בכל גיל ובכל תחום... כנס עכשיו לסדרת הטיפים החינמיים שלי בפייסבוק, הצטרף לקבוצה הפרטית של המועדון, ותתחיל לראות תוצאות... מייד!!!

'לא רוצה לבזבז את הזמן עם הפרופיל האישי! רוצה תכלס!!! שיווק העסק שלי'


'לא רוצה לבזבז את הזמן עם הפרופיל האישי! אני רוצה תכלס!!! שיווק העסק שלי'
זהו משפט שאני חוזרת ושומעת שוב ושוב...
אך מה לעשות? צוקרברג קבע שהפייסבוק הינה רשת חברתית, ולכן הוא מצפה שכל ההתנהלות תהיה כזאת.
עד שתגיע אל 'זרי הדפנה'  ודף העסק שלך יכיל כמה אלפי מעריצים/אוהדים פעילים וגם משלמים, עליך להניע את הדף והשתמש בפרופיל האישי בצורה מושכלת, יעילה ושיווקית.

'באמת?' אני שומעת נימה של אכזבה וספקנות, 'מה אני חייב להיות ממש נוכח בפייסבוק? 
כל החשיפה הזו ממש לא מתאימה לי!!!" עוד משפט שאני שומעת לעיתים תכופות מידי...
אז התשובה היא ::: כן !!!!
בשביל למתג את עצמך , יש צורך בחשיפה!
זה נכון שישנם אנשים ששוכרים 'מנהלי דפים חיצוניים' לניהול דף העסק שלהם, אך זה הכי מתאים למקרים האלו:
1.      חברות שיש בהן מס' עובדים, והאחראי על השיווק לוקח את התפקיד כנציג החברה.
2.      סלבס שלא באמת מעוניינים להיות בקשר עם האוהדים, אלא רק לעשות את הרושם.


גם עסקים קטנים יכולים להיעזר במנהלי דפים
אבל יש לזה כמה מינוסים :
1.      זה עולה בין 700-2900 בחודש, תלוי כמה אתה רוצה שהדף יהיה אטרקטיבי ופעיל.
2.      גם אם שילמת למנהל, עליך לתכנן ביחד איתו את האסטרטגיה של הדף, לדעת להעביר לו את התכנים הרלבנטיים ולתת תשובות מקצועיות, כאשר עולות שאלות שלמנהל אין את התשובות לענות.
3.      כאשר אוהד מגלה שהוא מדבר עם השליח ולא המומחה עצמו, הוא חווה לעיתים משבר אמון, וזונח את הדף שלך.
4.      אם אין לך קשר ישיר אל הלקוחות הפוטנציאלים שלך סביר להניח שאיך שהו פספסת את העניין של רשת חברתית, ואתה בעצם מחפש דרך שיווקית אחרת... אז למה לך להתקשקש עם הפייסבוק?

ואז מגיע המשפט הכי שכיח:
'אין לי זמן לפייסבוק!!! זהו פשוט בזבוז זמן עבורי.... אני רוצה תכלס!!! לעבוד!!!'
ואני שואלת: האם יש עסק שכל עיינו בייצור בלבד? האם אתה מכיר איזה שהו עסק שיכול להתקיים ללא שיווק? האם חברת הענק : קוקה קולה, הפסיקה לעשות פרסומות והליכים שיווקיים באיזה שהוא זמן בתקופה שבו היא קיימת?
לאלו שאין להם זמן לפייסבוק אני עונה:
אם לא בפייסבוק... איזה שיווק אתה עושה? ואני במקרה הזה לא מדברת על פרסום!!!

היתרון הגדול של המדיה החברתית הוא היכולת שלך לעשות שיווק אישי, בזמן שלך, בהתאם לצורך שלך, לגדול ולהתפתח לפי היכולות שלך, והכל בחינם.
אם אתה קצת מתקשה בתחילת הדרך... אתה יכול להשקיע בקורס קצר, יועץ, או לשבת וללמוד מה'מומחים' הרבים שמסתובבים כאן... בחינם.
אבל אם אתה לא עושה שיווק, סביר להניח שתכנס אחר כבוד לרשימה המכובדת של העסקים שנסגרו השנה!

'בסדר, בסדר', אני שומעת את הייאוש צווח, 'כמה שעות את משקיעה בפייסבוק ביום?'
באמת שאלת השאלות!!
התשובה היא שאלה, כמובן, כמו אצל כל יהודי טוב:
כמה לקוחות יש לך? כמה לקוחות אתה רוצה? איפה נמצא פלח השוק שלך, ואיך תדבר אליו? האם אתה עסק בתחילת הדרך או שאתה כבר ידוע ויש לך לקוחות חוזרים ונאמנים?
שאלות נוספות אתה צריך לשאול את עצמך, כדי לדעת כמה שעות תשקיע בשיווק ממוקד ויעיל בתחילת דרכך בפייסבוק, כמה שעות, בתקופות של הרבה עבודה, וכמה כשצריך לעשות באז חדש לקראת המהלך הבא...

הפייסבוק הוא פלטפורמה שיווקית!!
שיווק זו עבודה, סימן קריאה!!!
האם אתה מעוניין להתקדם? אם התשובה היא: כן!!!.... עליך לעשות לעסק שלך שיווק יעיל.

בו אני מעדכנת  טיפים וחידושים בפייסבוק. תוכל לשאול אותי שאלות ולקבל תשובות, להכיר עוד בעלי עסקים, לתמוך ולהתמך ולקבל הכוונה יומיומית.

אם התשובה היא: לא.... 



תגובה 1:

  1. אשמח לצפות בעסקים מלוייקים למכביר בסופו של יום הפייס הוא מקום שבו בד"כ אנשים רוצים להרגיש שייכים ועסקים שמספקים מידע הם כאלה. עסק שבסופו של יום אתה נדרש להכניס א ת היד לכיס ולקנות מוצר, חוויה או כל דבר אחר חייב להיות משהו כזה שנותן לך תחושה שרק בדרך הזאת תוכל להשיג את המוצר במחיר הטוב ביותר וכמובן שאתה מעוניין בו. כאן מתחילה הבעיה האמיתית. הכי קל זה למכור את עצמך. אם כמובן יש לך מהלמכור וכדרך אגב למכור גם את מוצרייך וזאת כבר גאוניות שיווקית

    השבמחק